Frakt & Returer

FRAKT
Vi skickar försändelserna som antingen brev eller paket beroende på vikt och volym. Paket skickas normalt till det DHL-utlämningsställe som är närmast din angivna leveransadress. För större paket (över 20 kg och skrymmande) så levereras försändelsen direkt hem till dig. Du kan även välja detta leveransalternativ som tillval.

Våra fraktavgifter är för närvarande: 35 kr för försändelser som klassas som brev, 75 kr för paket upp till 6 kg, 99 kr för paket upp till 16 kg och 119 kr för paket upp till 20 kg. Paket över 20 kg samt skrymmande försändelser kostar 250 kr. Hemleverans kan alltid väljas till en kostnad av 250 kr.

Om du vill ha en avisering hemskickat till dig i brevlådan istället för sms-avisering eller till din epostadress så tillkommer en kostnad på 10 kr som inkluderas i fraktavgiften.

Om du skulle få förhinder att hämta ut paketet så kontakta omedelbart Kundservice. Outlösta paket debiteras med en avgift baserad på de faktiska extrakostnader som vi får för frakter och hantering.

 

RETURER OCH REKLAMATIONER
Vårt mål är att du ska känna dig nöjd med det du köper av oss. Vi utvärderar alla produkter som vi planerar att ta in i sortimentet och endast de som lever upp till vår högt ställda krav väljer vi att ta in. Naturligtvis kan det ändå hända att du ångrar ditt köp av någon anledning, att någon produkt inte lever upp till dina förväntningar eller att någon produkt inte fungerar som den ska. Då ska du skicka den i retur till oss.

Oöppnade förpackningar bytes inom 14 dagar. Alla produkter kommer förpackade. Så länge du inte öppnat förpackningen, så är förpackningen oöppnad. Returnera försändelsen med förvald transportör genom att använda returfraktsedeln som bipackats försändelsen. Du står för returfrakten och transportrisken. Ångerrätten gäller oanvänd, oöppnad och oskadad vara. Vissa produkter som t ex hygienartiklar anses vara förbrukade vid bruten förpackning och omfattas därför inte av ångerrätten. Öppnade förpackningar där det visar sig att produkten är skadad eller har något annat fel, bytes.

Om returfraktsedeln har förkommit så ber vi dig att kontakta vår Kundservice på telefonnummer 0371–58 73 50. De skickar då en ny returfraktsedel till dig. Innan du returnerar en produkt som har ett varuvärde under 150 kr så ber vi dig att kontakta vår Kundservice.

Vår returadress är:
Etac Sverige AB/ Etacbutiken,
Oljevägen 3, 334 32 Anderstorp.

 

Så här gör du om du vill returnera en vara till oss:
Fyll i returblanketten som är bifogad i försändelsen. Viktigt att du kontrollerar att dina kunduppgifter är korrekta samt fyller i all efterfrågad information. Uppge även orsaken till varför du returnerar varan. Lägg med den ifyllda returblanketten i försändelsen. Skicka tillbaka varan i sin originalförpackning. Sätt sedan på returfraktsedeln på försändelsen innan du skickar tillbaka den till oss. Lämna sedan in returpaketet där du hämtade det. Returfrakt regleras i efterhand i samband med övrig återbetalning.

Du kan också ladda hem returblanketten här på sidan genom att klicka på länken.

 

KONTAKT
För alla typer av frågor kontakta Kundservice på telefon: 0371–58 73 50 eller via epost: etacbutiken@etac.se.
När det gäller produkt-och funktionsfrågor, ber vi dig i första hand använda ”Fråga Maria-funktionen” på vår hemsida Etacbutiken.se.
 

Kundservice öppettider:
Måndag 09:15–16:00.
Tisdag–fredag 08:00–16:00.
Lunchstängt 12:00–13:00

 

ÖVRIGT
Vi följer Konsumentköplagens bestämmelser. Vi kommer att polisanmäla bedrägerier samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att häva ditt köp eller neka din beställning om vi har skäl att misstänka att det är ett försök till bedrägeri.

Vi reserverar oss för slutförsäljning eller på grund av att leverantör upphör med varan, samt eventuella tryck- och skrivfel i katalogen och på webben. Eftertryck, kopiering mm av katalogens innehåll är förbjudet.